Så så man lige mig!

Dengang i 2009, hvor jeg vandt min første essaykonkurrence.
Somme tider spiller tilfældigheder den vigtigste rolle. Det rigtige sted, det rigtige tidspunkt og de rigtige omstændigheder. Eller måske nærmere det forkerte sted, det forkerte tidspunkt og helt forkerte omstændigheder.
Sådan var det for mig, som man kan læse her:
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/19/3054609/3/kristinne%20b%F8gh%20og%20nynne%20vandt
Med en opgaveformulering til dansk i gymnasiet i hånden, siddende i en campingvogn på en mark nær Vilhelmsborg i Århus uden bøger omkring mig, og med et par  rimelig store ridebanespringningsklasser foran mig.
1) Skriv en udførlig analyse af en selvvalgt bog (6-8 sider) 😦
ELLER
2) Skriv et essay til konkurrencen i Jyllandsposten (2-3 sider) 😀
Jeg havde ikke lige fået en bog med til Århus, og havde virkelig heller ikke meget tid til at skrive i. – Kun sportsfolk og idioter hopper ikke over hvor gærdet er lavest,  det er en sætning jeg tit har terpet. – Så for at udfylde min rolle som sportsmand senere på dagen valgte jeg den nemme løsning. Desuden havde jeg lige set filmen ‘Nynnes Dagbog’ så opgaven måtte ligesom bestå i at argumentere for, hvorfor det var den bedste danske bog jeg nogensinde har læst.
Løj jeg? – ja. Vandt jeg? – hell yeah!
Essayet kan du læse her:

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/19/3054606/3/hele%20kristinne%20b%F8ghs%20essay%20om%20nynnes%20dagbog

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar